Odborné auditorské služby poskytujeme na základě zákona č. 93/2009 Sb., o auditorech.
Statutární audity
Zpracováváme statutární audity individuálních účetních závěrek a také konsolidovaných účetních závěrek. V průběhu zpracování těchto důležitých dokumentů jsme schopni poskytnout odborné poradenství. Zpracováváme také nepovinné audity účetních závěrek vyžádané vlastníky, případně managementem účetní jednotky nebo audity účetních závěrek neziskových subjektů (profesní komory, spolky, územní celky či dobrovolné svazky obcí).
Náš přístup ke statutárnímu auditu je založen na zhodnocení a posouzení rizika, které obsahují jednotlivé položky účetní závěrky. Klademe také důraz na funkčnost vnitřního kontrolního systému auditovaného subjektu, který by měl vyloučit významné chyby ve výkazech. Tímto ověřením lze odhalit selhání účetní jednotkou realizovaných kontrolních systémů a můžeme být tedy nápomocni při jejich odstranění. Dalším benefitem je možnost indikace kategorií ukazatelů, které vykazují pro účetní jednotku vyšší než obvyklé riziko.
Audit je zpravidla plánován jako průběžný spolu s účastí na účetní jednotkou prováděných fyzických inventarizacích zásob, jsou-li materiální, a dále jako audit závěrečný, vykonávaný před datem odevzdání výkazů a přiznání k dani z příjmů právnických a fyzických osob místně příslušnému správci této daně. To účetní jednotce umožňuje reagovat na názor auditora a provést příslušné úpravy nebo doplnění účetní závěrky tak, aby poskytovala věrný a poctivý obraz aktiv a pasiv, nákladů a výnosů a výsledku hospodaření v souladu s účetními předpisy.
Přezkoumání hospodaření
Naše společnost se již od svého založení výrazně soustředí na přezkumy hospodaření a audity neziskového sektoru. Našimi klienty byly za celou dobu existence nejrůznější typy organizací, tj. kraje, statutární města, krajská města, městyse, obce, dobrovolné svazky obcí, příspěvkové organizace zřizované územními celky nebo ministerstvy nebo obchodní společnosti s významnou majetkovou účastí územních celků s působností po celé České republice.
V rámci spolupráce s územními celky provádíme kontrolní činnosti v souladu se zákonem č. 320/2001, o finanční kontrole, nahrazující interní audit, případně ve spolupráci s územním celkem provádíme veřejnosprávní kontroly u jím zřízených příspěvkových organizací.
Naše společnost má zkušenosti s dlouhodobým poskytováním těchto služeb pro statutární města Brno, Ostrava, Děčín nebo Jihlava, stejně jako pro entity o velikosti do 500 obyvatel.
Shodně jako v případě poskytování auditorských služeb v oblasti statutárního auditu je naším cílem dlouhodobá spolupráce s postupným zdokonalováním vnitřního kontrolního systému a úzká spolupráce s ekonomickým odborem klienta i v průběhu ověřovaného období.
Audity dotací
Provádíme ověření čerpání přijatých podpor z nejrůznějších zdrojů. Této oblasti jsme se začali věnovat již před vstupem České republiky do Evropské unie v rámci auditu předvstupních dotačních programů. Sužby jsou zpravidla poskytovány podle ISAE 3000 Ověřovací zakázky, které nejsou auditem ani prověrkami historických finančních informací. Máme zkušenosti s audity dotací z tuzemských zdrojů, zdrojů Evropské unie (včetně auditu na úrovni zprostředkujícího poskytovatele – krajských grantových schémat) a také s audity čerpaných prostředků z mimo evropských zdrojů.
Jiné ověřovací zakázky
Mimo výše uvedené typy zakázek jsme schopni zpracovat i specifické ověřovací zakázky v souladu s mezinárodními auditorskými standardy, zpravidla ISAE 3000 Ověřovací zakázky, které nejsou auditem ani prověrkami historických finančních informací či specificky zadaných úkolů zpracovávaných zpravidla v souladu s ISRS 4400 Dohodnuté postupy v souvislostmi s finančními informacemi až po zpracování znaleckého posudku v oboru Ekonomika odvětví Účetnictví.